Vanhaa Saab 9-3 -runkoa tekohengitetään edelleen - NEVS julkisti kuvia uudesta sähköversiosta

Viestiketju alueella 'Saab' , aloittaja Toimitus, 01.06.2017.

  1. Toimitus

    Toimitus Moderaattori Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    955
    Tykkäykset:
    26
    Rekisteröitynyt:
    02/2016
    [​IMG]

    Saabin raunioille Ruotsin Trollhättaniin kiinalaisvoimin perustettu NEVS (Natinal Electric Vehicle Sweden) on julkaissut ensimmäiset kuvat uudesta 9-3-sähköautoprototyypistä. Hämmentävää kyllä, NEVS käyttää edelleenkin auton pohjana vuonna 2002 tuotantoon tullutta Saab 9-3 -mallia.

    Vuosituhanneen vaihteeseen suunnittelultaan sijoittuvan Saab 9-3:n on hankala kuvitella olevan millään muotoa käytännöllinen alusta modernille sähköautolle, sillä esimerkiksi akkukapasiteetin maksimoimiseksi auton rakenteen olisi hyvä olla suunniteltu alusta alkaen sähköautokäyttöön. Renderöityjen kuvien perusteella alkuperäisen Saab 9-3:n muodot ovat edelleen tunnistettavissa, vaikka NEVS onkin pyrkinyt tuomaan autolle uutta ilmettä uudelleen muotoiltujen valojen ja maskin avulla.

    [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="12372,12373,12374,12375"]

    Uudesta 9-3 EV -sarjasta kerrotaan tulevan saataville kaksi mallia - perinteinen neliovinen sedan sekä 9-3X EV -nimeä kantava farmari, joka perustuu sedanin tapaan alkuperäiseen Saab 9-3 -farmariin. NEVS kertoo autojen kykenevän jopa 300 km:n toimintamatkaan yhdellä latauksella ja tarjoavan edistyneitä teknisiä ominaisuuksia, kuten WiFi-yhteyspisteen, langattomasti asentuvat ohjelmistopäivitykset sekä älypuhelimeen asennettavan hallintasovelluksen. Uusi 9-3 EV prototyyppi on esillä ensi kertaa CES Asia -tapahtumassa Shanghaissa ensi viikolla.

    NEVS ilmoitti myös toteuttavansa autonjako- ja yhteiskäyttöpalvelun 15 miljoonan asukkaan kiinalaismetropoli Tianjinissa. Lisäksi NEVS kertoo saaneensa yhteensä yli 150 000 auton tilauksen eri kiinalaisyrityksiltä. Uusia 9-3 EV -malleja olisi tarkoitus julkaista Kiinan markkinoille vuoden 2018 aikana.

    Lähde: Carscoops
    Lue alkuperäinen uutinen