Giulietta Multiairin 150km kestotesti

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Jurottaja, 22.02.2017.

Oletko ikinä omistanut Alfa Romeota?

  1. Kyllä

    28,6%
  2. Ei

    71,4%
  1. Jurottaja

    Jurottaja Aktiivinen jäsen Team R&T

    Viestejä:
    133
    Tykkäykset:
    1 105
    Rekisteröitynyt:
    02/2016
    Oma auto:
    pikku G & Linea T-Jet
    Matka on sisältänyt useamman lähdön lämpimästä tallista, sekä yhden (1) kylmäkäynnistyksen viiden asteen pakkasessa 12 tunnin seisonnan jälkeen ilman esilämmitystä. Polttoainetta kestotestin aikana kului ajotietokoneen mukaan 6,5 litraa / 100km, eli yhteensä 9,75 litraa. Hintaa polttoaineella oli noin 1,55 / litra (98E5), eli polttoaineen kokonaiskustannus oli n. 15,12€. Ajokeli oli koko testin ajan huono/välttävä, joten Dynamic-moden käyttö jäi muutamaan testikiihdytykseen esim. moottoritien rampeilla. TCT-vaihteiston toiminta oli oikein jouhevaa ja Start&Stop-järjestelmäkin toimi pariin otteeseen pakkasesta huolimatta. Kestotestin aikana EI palanut ensimmäistäkään sulaketta. Sen sijaan vielä kestotestin päätteeksi kaikki auton polttimot paloivat.

    Mittavan kestotestin perusteella voitaneen todeta Alfa Romeon luotettavuusongelmien olevan vahvasti liioiteltuja. Arvosanaksi testiautolle annamme 4,8/5. Testikuljettajaamme häiritsi autossa ainoastaan Bosen soitinpäivityksen puute, vakiokaiuttimet autossa ovat vähintään aneemiset.

    Kiitoksia artikkelin lukeneille :kippis:
     
    Janskis, TLS ja Paavo tykkäävät tästä.
  2. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Jäsen

    Viestejä:
    12
    Tykkäykset:
    8
    Rekisteröitynyt:
    09/2017
    150km kestotesti, only with Alfa Romeo.

    [​IMG]

    Ostin Alfa Romeon (Mito QV) käyttöautoksi, siitä hajosi sähkösäätöinen alusta 3kk oston jälkeen :btooth: Muuten ihan hauska sekä persoonallinen laite. Tosin kuluttaa näköjään enemmän kuin tämä JaRoDD:n pykälää isompi malli :itku:
     
    Aleksandr Pistoletoviksi ja Jurottaja tykkäävät tästä.
  3. Jurottaja

    Jurottaja Aktiivinen jäsen Team R&T

    Viestejä:
    133
    Tykkäykset:
    1 105
    Rekisteröitynyt:
    02/2016
    Oma auto:
    pikku G & Linea T-Jet
    MiTo vie enemmän ilmeisesti välitysten takia. 135hv MA+TCT mallin MiTossakin isompi päästöarvo /km kuin 170hv MA+TCT Giulietassa. Giulietassa on aika tiukka 121g/km ja päivitetyssä muistaakseni vielä muutama g vähemmän.
     
  4. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Jäsen

    Viestejä:
    12
    Tykkäykset:
    8
    Rekisteröitynyt:
    09/2017
    Mitossa koko omistajuuden (tasan vuosi) aikainen keskikulutus mulla on tasan 7,2l/100km. Ajo on 90%:sti pelkkää työmatkaa pk-seudulla; isoja teitä 60-100 -rajoituksella yhteensä 30km päivässä. Moottorina tosiaan tuo 170hv MA-kone, renkaina 215/18 kesällä ja 215/17 talvella.

    Saisi syödä vähemmän, mutta tehoihin nähden ihan kohtuullinen kulutus. Auton moottori on kuitenkin varmaan ~10 vuotta vanhaa tekniikkaa.
     
  5. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Jäsen

    Viestejä:
    12
    Tykkäykset:
    8
    Rekisteröitynyt:
    09/2017
    Tulipa mieleen tämänpäiväisen työmatkan jälkeen, että seuraatko todellista kulutusta vai ajotietokoneen lukemaa? Mulla meinaan tietokone näyttää viimeisen 4tkm keskikulutukseksi (ECU nollattu) 6,8L/100km kun todellinen on tällä hetkellä mainitsemani tasan 7,2L/100km :geek:
     
    Jurottaja tykkää tästä.
  6. Jurottaja

    Jurottaja Aktiivinen jäsen Team R&T

    Viestejä:
    133
    Tykkäykset:
    1 105
    Rekisteröitynyt:
    02/2016
    Oma auto:
    pikku G & Linea T-Jet
    En ole todellista kulutusta jaksanut alkaa autistella kun tuntuu että ajotieturi on tässä vähän lähempänä totuutta kuin GTA:ssa. Siinä heittoa oli litrasta kolmeen...

    Tällä hetkellä tieturi näyttää 7,4 mutta siinä nyt on taas Ahvenistolla liukastelusta lähtien vähän kaikkea.
     
  7. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Jäsen

    Viestejä:
    12
    Tykkäykset:
    8
    Rekisteröitynyt:
    09/2017
    Oman Alfa Romeo MITOn käyttötestistä poimittuna:

    Yksi tämän automallin (monista) tyyppivioista eli skeidaa keräävät ja sitten jumittavat takajarrut iski mun autoon. Vasen takajarru kuumeni pitkässä maantieajossa sen verran, että pysäköidessä haisi ja itse vanne oli sen verran kuuma että sen keskeltä pystyi vain juuri ja juuri ottamaan kiinni. Lyhyessä työmatka-ajossa (15km/siivu) en ollut havainnut mitään. Kavereiden kanssa jarru auki ja sen herkistelyä, reilun tunnin juttu tälläiselle "ei-mekaanikolle" sisältäen kaiken, ihmettelyt ym. Samalla myös känkän herkistelyä. Yllättävän helppo keissi, mikään ei ollut umpijuntturassa. Kattavat ohjeet löytyi tältä erittäin fiksulta saitilta:

    http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_squeaking_brakes.shtml

    http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_147_156_gt_handbrake_cable_replacement.shtml

    Mittariin oli juuri paukahtanut 125tkm. Maahantuoja tosiaan suosittelee näihin takajarrujen herkistelyä huoltojen yhteydessä, mutta siitä peritään lisämaksu, jotain 70-90e. Arvatkaa kuinka monasti tähän pari kuukautta yli 7 vuotiaaseen autoon on sitä teetetty, tasan kahdesti, hehe :btooth:
     
    Paavo tykkää tästä.
  8. Aleksandr Pistoletoviksi

    Aleksandr Pistoletoviksi Aktiivinen jäsen

    Viestejä:
    32
    Tykkäykset:
    28
    Rekisteröitynyt:
    03/2016
    Oma auto:
    Beetle Turbo, ex-Fiat 360 abarth
    Monesti tuohon 125 tkm on jakohihna (katkennut) pitänyt vaihtaa :psmoke:
     
  9. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Jäsen

    Viestejä:
    12
    Tykkäykset:
    8
    Rekisteröitynyt:
    09/2017
    Kerran tai kaksi, en muista :nb: :beye: Seuraavan kerran 2018 vai 2019, en muista :nb: :beye:
     
  10. Jurottaja

    Jurottaja Aktiivinen jäsen Team R&T

    Viestejä:
    133
    Tykkäykset:
    1 105
    Rekisteröitynyt:
    02/2016
    Oma auto:
    pikku G & Linea T-Jet
    Alfoissa saa aina takajarrut helposti pilalle ihan sillä, että kiristää käsijarruvaijerit liian lyhyeksi... Tekee satulan toiminnan kannalta saman kuin jämähtäneet liukutapit.
     
    Ho Lee Fuk tykkää tästä.
  11. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Jäsen

    Viestejä:
    12
    Tykkäykset:
    8
    Rekisteröitynyt:
    09/2017
    Sori mennyt vähän ohitse. Hihna on tähän vaihdettu kerran kun auto ehti kunniakkaaseen 4 vuoden ikään. Seuraavaksi asia on ajankohtainen tulevana syksynä. Onneksi hintaa operaatiolle ei ole kuin 390e (Alfaspesialistilla stadissa aka. Automilano).
     
  12. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Jäsen

    Viestejä:
    12
    Tykkäykset:
    8
    Rekisteröitynyt:
    09/2017
    Mulla ne käsijarrusetit oli aivan jumissa, se sellainen käsijarrun "luisti" joka näkyy alla kuvassa ei liikkunu taaksepäin juuri yhtään vaikka käsijarrun vapautti. Toisinsanoen känkkä jäi laahaamaan. Koko alla olevassa kuvassa näkyvä, ison jousen liikuttama "luisti" (?) ei liikkunut edes-taakse kuin maksimissaan sentin matkan. Herkistelyn ja puhdistelun jälkeen liikkuu normaalit.

    [​IMG]
     
    Jurottaja tykkää tästä.
  13. Jurottaja

    Jurottaja Aktiivinen jäsen Team R&T

    Viestejä:
    133
    Tykkäykset:
    1 105
    Rekisteröitynyt:
    02/2016
    Oma auto:
    pikku G & Linea T-Jet
    Kumisarjat maksaa jonkun kympin / satula, niin liu'ut voi repiä auki, puhdistaa, uusilla kumeilla & visvoilla kasaan niin huolto myös kestää. Sama kuin ennen vanhaan opelien rumpujen kanssa. Kerran vuodessa ennaltaehkäisevästi auki, niin ei ikinä tarvitse murehtia.
     
  14. Ho Lee Fuk

    Ho Lee Fuk Jäsen

    Viestejä:
    12
    Tykkäykset:
    8
    Rekisteröitynyt:
    09/2017
    Check Suspension palasi jo vuodenvaihteessa. Maksoin pk-seudun Alfaspesialistille (Automilano) ensiksi 150e siitä, että korjasivat takaluukun johtosarjan juottamalla (uksi kaunis aamu takaluukku ei enää auennut napista eikä takaluugun logosta). Samalla jossain tapahtui jotain tai jotain ja nyt takalasinpyyhin sutaisee ees-taas aina kun autoon laittaa virrat päälle. Uusi johtosarja olisi ollut melkein nelinumeroisen summan verran + työt, joten päädyin juotokseen jolle eivät antaneet takuuta. Nyt elelen takalasin pyyhkimen kanssa niin kauan kunnes löydän sen sulakkeen. Eli vahvasti meni.

    Sitten maksoin samaiselle Automilanolle 190e siitä, että kävivät sähkösäätöisen alustan johtosarjan läpi vain löytämättä siitä mitään vikaa. Jos pitää alkaa tilailemaan jotain osia ja vika ei olekaan moduulissa A niin joudun silti maksamaan sen. Joten hain auton tänään pois. Eli vahvasti menee.

    Asiaa sivuten: Kävin muuten nyt iltasella pesemässä auton ja ulkona on -13 C. Pitäisikö tehdä hoccus-poccucset ja käydä tempasemassa känkkä ns. vitun kireelle koska "kaikissa muissakin autoissani olen tehnyt niin"? :beye: En tosin jättänyt autoa kuivaamatta enkä ajanut 1-2km kotiin vaan kuivasin pyyhkeellä kaikki vitun ovet, takaluukun, bensakorkin ja ovenkahvat renkuttelin ees-taas monta kertaa. Lisäksi ajoin kotiin normaalin 8km sijaan varmaan 20km lenkin.

    Arvauksia onko baby-Alfani huomenna jäässä? Saanko itkeä Autostadium laifstail forumilla kuinka paska merkki se on, kuinka italialaiset kuuluu syvälle pastaan ja pitseriasta saa kebabia.