Mercedes-henkilöautojen virittämiseen erikoistuneen saksalaisen IMSA:n näkemyksessä Mercedes-AMG GT S -urheiluautosta yhdistyvät 860-hevosvoimaiseksi ruuvattu V8-moottorin, hiilikuituosien tuoma keveys ja  häpeilemättömän rata-automainen ulkonäkö.

AMG GT S:n vakiona 510 hevosvoimaa tuottavasta nelilitraisesta turbomoottorista on mm. takomäntien, muokattujen ahtimien, uuden imusarjan ja tehokkaamman välijäähdyttimen avulla onnistuttu puristamaan irti jykevät 350 lisähevosta. Vääntöä tämä saksalaisten insinöörien jatkohellimä 8-sylinterinen tuottaa pyöreät 1000 newtonmetriä.

Kattavan tehoboostin lisäksi IMSA:n RXR One Super Gran Turismo -nimeä kantavan tuotos on kokenut melkoisen laihdutuskuurin, sillä auton väitetään painavan peräti 300 kiloa alkuperäistä vähemmän. RXR One Super GT:n pohjana toimivan Mercedes-AMG GT S:n lähestulkoon kaikki koripaneelit, kattoa ja konepeittoa myöten, ovat vaihtuneet kevyempiin hiilikuituisiin versioihin.

Rajoitettuna eränä valmistettavan GT-konversion ratavalmiudesta kielivät myös auton päivitetty alusta, hiilikeraamisen jarrut sekä sen kabiiniin asennettu turvakehikko. RXR:n alla pyörivät IMSA Racing -takovanteet ovat edessä kokoa 12×20″ ja taka-akselilla puolestaan 12,5×21″.

Lähteet: Carscoops ja IMSA