Bentley on esitellyt uuden kolmannen sukupolven version Continental GT -luksuscoupéstaan. Kyseessä on seuraaja Pariisin autonäyttelyssä vuonna 2010 esitellylle toisen sukupolven mallille. Uusi Continental GT on saanut vaikutteita Bentleyn EXP 10 Speed 6 -konseptiautosta, ollen huomattavasti edeltäjäänsä dynaamisemman ja matalamman näköinen.

Vaikka auton sukunäkö on pysynyt tunnistettavana edeltäjämalliin nähden, on Bentley muuttanut mittasuhteita huomattavasti matalampaan ja leveämpään suuntaan. Etuakselia on siirretty 135 mm edemmäs, joka on mahdollistanut pidemmän ja matalamman konepellin sekä moottorin sijoittamisen painojakaumalle edullisesti taaemmas. Akseliväli on kasvanut 110 mm ja leveys 25 mm. Ehkäpä radikaalein muotoilumuutos löytyy takaa ellipsinmuotoisten takavalojen muodossa.

Alumiiniset koripaneelit muotoillaan 500 asteen lämpötilassa Super Formed -tekniikalla, joka mahdollistaa monimutkaisten muotojen toteuttamisen. Alumiinikorisen auton kokonaismassan kerrotaan pudonneen edeltäjämalliin nähden lähes sata kiloa – painoa on silti edelleen muhkeat 2250 kg. Alla pyörivät vakiona 21-tuumaiset vanteet ja lisähintaan on tarjolla 22-tuumaiset takoversiot.

Konepellin alta uudesta Continental GT:stä löytyy päivitetty versio tutusta kaksoisahdetusta 6,0-litraisesta W12-moottorista. Sen parina on ensimmäistä kertaa kahdeksanpykäläinen kaksoiskytkinautomaatti. Moottori tuottaa 626 hevosvoiman tehot ja 900 Nm vääntömomentin. Aktiivisesti säätyvän nelivedon välityksellä voima välittyy tiehen ja singauttaa auton paikaltaan satasen vauhtiin 3,7 sekunnissa. Huippunopeutta luksus-GT kerää 333 km/h.

Auton ajo-ominaisuuksia on parantamassa 48-voltin jännitteellä toimiva aktiivinen kallistuksenvakautus, joka reagoi vastakkaiseen suuntaan sivuttaisten voimien kanssa ja parantaa näin ajettavuutta sekä terävöittää ajokäytöstä. Alustassa Continental GT käyttää kolmikammioisia ilmajousia, joiden tilavuus on 60 % suurempi kuin edeltäjämallissa, parantaen mukavuutta selvästi. CDC-iskunvaimentimet puolestaan säätävät jatkuvasti sisään- ja ulosjoustovastusta ajo-olosuhteiden mukaan.

GT-autolle sopivaan tapaan Continental GT:n sisältä löytyy neljä istumapaikkaa sekä aiempaa tilavammat tavaratilat. Kuljettajalle on tarjolla täysin digitaalinen mittaristo sekä kääntyvä kolmisivuinen Bentley Rotating Display -paneeli, joka sisältää eri sivuille sijoitetut 12,3-tuumaisen kosketusnäytön, analogiset mittarit sekä tasaisen puupaneloidun pinnan. Sisustan värimaailman voi kustomoida 15 eri nahan ja mattojen värivaihtoehdosta. Brittityyliin tarjolla on myös useita eri puupanelointivaihtoehtoja. Jokaisen Continental GT:n puupanelointi tehdään käsin ja siihen kuluu yli 10 neliömetriä puuviilua.

Uusi Continental GT on ensimmäistä kertaa näytillä 12. syyskuuta alkavassa Frankfurtin autonäyttelyssä. Tuotanto alkaa loppuvuodesta ja ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille keväällä 2018.

Lähde: Bentley