Ferrari on esitellyt hieman yllättäen seuraajan mallistonsa hinnat-alkaen-vaihtoehto California T:lle. Uutuuden nimeksi on annettu Portofino ja se esitellään ensimmäistä kertaa yleisölle Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuun puolivälissä.

Portofino on nelipaikkainen kovakatolla varustettu avoauto edeltäjänsä tapaan. Ferrari kehuu keventäneensä ja jäykistäneensä Portofinon korirakennettua uusien valmistusmenetelmien sekä materiaalien avulla. Auton ulkomuodoissa keskeisessä roolissa ovat uudet aiempaa enemmän vaakatasossa kulkevat etuvalot, suuremmat ilmanottoaukot sekä leveämmällä sijaitsevat takavalot. Muodoissa on viitteitä mm. 812 Superfast ja GTC4 Lusso -malleihin.

Portofinon konepellin alla lymyilee Ferrarin tuttu 3,9-litrainen turboahdettu V8-moottori, josta on kutiteltu aiempaa korkeammat 590 hevosvoiman tehot ja 760 Nm vääntömomentti. Lisätehot on saatu aikaan uusilla männillä ja kiertokangilla, uusitulla ilmanotolla, turboviivettä vähentävällä valetulla yksiosaisella pakosarjalla sekä uudella pakoputkistolla. Portofino kiihtyy paikaltaan sataseen 3,5 sekunnissa ja saavuttaa 320 km/h huippunopeuden.

Muita teknisiä uudistuksia ovat Ferrarin kolmannen sukupolven sähköisesti ohjattu takatasauspyörästö, sähköinen ohjaustehostin sekä uusi SCM-E-aktiivialusta. Auton sisustassa on tarjolla 18 suuntaan säätyvät sähköistuimet, uusi monipuolisempi ilmastointijärjestelmä, 10,2-tuumainen kosketusnäyttö sekä paranneltu ilmanohjain, joka vähentää ilman pyörteilyä ohjaamossa 30 %:lla katon ollessa auki.

Lähde: Ferrari

This site uses XenWord.