Viikonloppuna järjestetyn Nürburgringin 24 tunnin kestävyysajotapahtuman yhteydessä saatiin myös uutta informaatiota Mercedes-AMG:n vuonna 2019 valmistukseen tulevasta Project One -hyperautosta. AMG:n toimitusjohtaja Tobias Moers esitteli Nürburgringin rata-alueella pidetyssä tilaisuudessa mm. ennen näkemätöntä hahmotelmakuvaa Project Onen hybridivoimalinjasta.

Kuten jo ennestään on ollut tiedossa, auton bensamoottorina toimii lähes suoraan valmistajan F1-autosta napattu 1,6-litrainen ahdettu V6-voimanlähde. Moottori on varustettu erittäin hyvän reagoinnin ja välittömän tehontuoton takaavalla sähköisesti avustetulla turboahtimella. Vaikka n. 730 hevosvoimaa tuottavan moottorin viristysastetta on Mercedes-AMG:n F1-autoissa käytettyyn verrattuna jonkin verran laskettu, vaatii roimasti yli 2 miljoonaa euroa maksavan hyperauton moottori silti perusteellisen remontin 50 000 kilometrin välein.

Project Onen hybridivoimalinjan viimeistelevät kolme V6-polttomoottorin kanssa yhteistyössä toimivaa sähkömoottoria. Yksi 168 hevosvoimaa tuottava sähkömoottori on sijoitettu suoraan auton bensamoottorin kampiakselin yhteyteen ja kaksi 161-hevosvoimaista yksikköä luovuttavat tehonsa suoraan auton etupyörille. Auton vaihdelaatikon virkaa toimittaa Xtract-nimisen yrityksen valmistama 8-pykäläinen automatisoitu manuaalivaihteisto.

Mercedes-AMG:n julkaisemasta havainnekuvasta on myös nähtävissä auton 100 kiloa painavan akkupaketin sijainti, vahvasti kilpa-autoilun maailmasta lainaava työntötankotekniikka hyöydyntävä alustaratkaisu sekä moottorin päällä makaava suurikokoinen hiilikuituilmatorvi, jonka tehtävä on haukkoa V6:lle lisähappea auton katolta. Akkujen kapasiteetista puhuttaessa, Moers kertoi arvelevansa auton kykenevän liikkumaan pelkällä sähkövoimalla noin 25 kilometrin matkan.

Lähteet: Carscoops ja Car and Driver