Monien ensimmäinen mielikuva LMP1-luokan kilpureista saattaa olla Le Mansin 24-tunnin ajojen hiljaisilta tunneilta, jolloin likaiset autot kiertävät ajovalojen keilat pimeyttä halkoen öistä rataa nöyrästi tunnista toiseen. Todellisuudessa kyse on kuitenkin melkoisista pedoista, kunhan eteen saadaan avoin rata, eikä kuljettajan tarvitse säästellä autoa kestävyyskilpailun mentaliteetilla. Oheinen video kertoo hienosti, kuinka huimaa kyytiä LMP1-luokan Porsche 919 Hybrid -kilpuri pystyy tarjoamaan avoimella radalla.

Oheisella videolla katsoja pääsee istahtamaan Le Mans -voittaja Earl Bamberin Porsche 919 Hybrid -kilpa-auton kyytiin yhden Span ratakierroksen ajaksi. Videolla käynnissä on vapaat harjoitukset ja Bamber pääsee luukuttamaan autoa vapaalla radalla tavallista railakkaammin. Saman harjoitussession aikana tallikaveri Timo Bernhard kellotti ajan 1:56,874, joka on vain kymmenisen sekuntia hitaampi, kuin Nico Rosbergin viime vuonna F1-osakilpailun aika-ajoissa kellottama nopein kierros (1:46,744).

Porsche aloitti 919 Hybrid -kilpa-autonsa kehitystyön vuonna 2012 ja se kilpaili ensimmäistä kertaa FIA World Endurance Championship -luokassa kaudella 2014. 919 Hybridistä löytyy 2,0-litrainen V4-bensamoottori sekä sen parina työskentelevä hybridijärjestelmä, joiden yhteistehoksi ilmoitetaan yli 900 hevosvoimaa. Auto hyödyntää myös aggressiivista jarrutus- ja pakokaasuenergian talteenottoa, jolla syötetään auton litium-ioniakustoa. LMP1-luokan (Le Mans Prototype) kilpa-autot ovat nopeimpia umpikorisia kilpa-autoja maailmassa. Umpikorin ohella merkittävänä erona F1-autoihin on kilpailuiden pituus, sillä LMP1-autoja käytetään jopa vuorokauden kestävissä kestävyysajoissa.