Seuraava kahdeksannen sukupolven Volkswagen Golf GTI esitellään vasta mallivuodelle 2020, mutta jo nyt on alkanut tippua tietoa auton sisältämästä tekniikasta. Autocar-lehden saamien sisäpiiritietojen mukaan tuleva Golf GTI saa voimalinjaansa tutun ahdetun nelisylinterisen bensiinimottorin avuksi pienikokoisen sähkömoottorin.

Nykyinen 7. sukupolven Volkwagen GTI Clubsport S
Nykyisen 7. sukupolven Volkswagen GTI Clubsport S

Kahdeksannen sukupolven Golf GTI:ssä otetaan käyttöön edistyksellinen 48 voltin sähköjärjestelmä, jonka avulla bensiinimoottorin varustukseen voidaan tehdä huomattavia muutoksia. Mahdollista on, että uuden järjestelmän omaksumisen johdosta Golf GTI:n polttomoottoreissa tähän asti käytetty perinteinen turboahdin korvataan sähköisellä ahtimella. Sähköisen ahtimen käytöllä Volkwagen kaavailee saavuttavansa paremman väännön koko moottorin kierrosalueella.

Varsinaiseksi hybridiksi uuden GTI:n tekee sen tehokkaan sähköjärjestelmän mukanaan tuoma uudenlainen starttimoottori, joka auton vaihdelaatikon yhteyteen sijoitettuna pystyy tarjomaan kuljettajalle lyhyitä tehospurtteja ”Perfomance”-ajotilassa ajettaessa. Volkswagenin kehitysosastoa lähellä olevien lähteiden mukaan, kahdeksannen sukupolven Golf GTI:n perusmallin tehotavoitteet ovat noin 260 hevosvoiman tietämillä.

Lähde: Autocar