Monen autoihmisen mielestä vanhempien Porsche 911 -mallien paras osa on niiden ilmajäähdytteinen kuusisylinterinen bokserimoottori ja sen tuottama äänimaailma. Kalifornian San Diegossa majaansa pitävän Zelectric Motorsin projektissa vuoden 1973 Porsche 911 Targan konepeiton alle päätyi kuitenkin hyrrämään jotain aivan muuta.

porsche_911_sahko-13

Lähinnä vanhojen Kuplien sähkökäyttöiseksi muuntamiseen erikoistunut yritys varusti klassikko-Porschensa taka-akselistolle sijoitetulla AC-34 -sähkömoottoripaketilla, jolle käyttävoiman tarjoaa kolaroidusta Tesla Model S:stä kaapattu akkupaketti. Puolet akuista on sijoitettu auton etuosaan ja puolet jaettiin sähkömoottorin molemmin puolin 911:n takamoottoritilaan.

porsche_911_sahko-7

Zelectric Motorsin tyylikkään hopeinen sähkö-911 ei ole mikään varsinainen superauto, sillä sen moottori tarjoaa kuljettajan käyttöön varsin maltilliset 150 hevosvoimaa tehoa  ja noin 300 Nm:n väännön. Kiitos Teslan 54 kWh:n akkupaketin autolla on kuitenkin kiitettävä 400 kilometrin toimintasäde.

Lähteet: Engine Swap Depot ja Zelectric Motors/Facebook