Volvo alkaa tarjoamaan entistä monipuolisempia autonhuoltopalveluilta Volvo On Call -mobiilisovelluksensa välityksellä. Yhdysvaltojen San Fransiscossa aloitettava pilottihanke tuo noin 300 Volvo S90- ja XC90-omistajan  käytettäväksi nk. ”concierge”-palvelun, jonka kautta autoonsa voi sovelluksen avulla tilata mm. tankkauksen, pesun ja huollon. Uusimman sukupolven autoihin tarjolle tuleva palvelu höydyntää ajoneuvojen sisään rakennettua teknologiaa ja pystyy esim. tankin tyhjentymisen huomattuaan sovelluksen välityksellä ehdottamaan omistajalle tankkauspalvelun paikan päälle tilaamista.

Volvolta kerrotaan heidän aikaisemmin teettämänsä tutkimuksen osoittavan, että jopa 70% valmistajan asiakkaista halusi nyt aloitettavan kaltaisen tankkauspalvelun olevan heidän näppiensä ulottuvilla ja noin 65% osoitti kiinnostusta sovelluksen välityksellä toimivaan auton huoltopalveluun, johon kuuluu kulkuneuvon mutkaton nouto ja palautus.

Palvelu mahdollistetaan omistajan sovelluksen kautta myöntämällä kertakäyttöisellä digitaaliavaimella, jonka avulla Volvon valtuuttaman huoltopalvelun työntekijät pystyvät operoimaan asiakkaan autolla noutopaikan ja ennalta määritetyn kohteen välillä. Tämä mahdollistaa edellä mainittujen toimintojen lisäksi mm. auton siirtopalvelun asiakkaan haluamaan sijaintiin.

Palvelun mahdollista leviämistä muihin maihin pilottivaiheen jälkeen ei vielä kommentoitu.

Lähde: Volvo Cars