Mercedes-AMG on esitellyt tyylikkään avokattoisen Roadster-version GT-superautostaan. Auto on ensimmäistä kertaa julkisesti näytillä lokakuun alussa Pariisin autonäyttelyssä.

Tekniikkana GT Roadster -malleissa käytetään umpikattoisesta tuttua nelilitraista kaksoisahdettua V8-moottoria, jonka jatkona on seitsenvaihteinen kaksoiskytkinlaatikko sekä tasauspyörästön lukolla varustettu takaveto.

Uuden GT Roadsterin huipputehoksi ilmoitetaan 476 hevosvoimaa ja maksimiväännöksi 630 Nm. Kiihtyvyydeksi nollasta sataan kerrotaan näillä eväin tasan neljä sekuntia ja huippunopeudeksi 302 km/h. GT C Roadsterin huipputeho on puolestaan 557 hevosvoimaa (410 kW)  ja vääntömomentti 680 Nm. Spurtti sataseen tapahtuu 3,7 sekunnissa ja huippuja C-malli kelaa 316 km/h. Autojen painot ovat 1595 ja 1660 kg, joiden myötä GT Roadster -mallien teho-painosuhteeksi muodostuu 3,35 ja 2,98 kg/hv.

Tehokkaammassa GT C -mallissa käytetään GT R:stä tuttuja komponentteja, kuten ohjaavaa taka-akselia, elektronista tasauspyörästön lukkoa ja leveämpää takaraideväliä, suurempia jarruja sekä AMG Ride Control -alustaa. Lisäksi C-mallin DCT-vaihteisto on AMG:n insinöörien muokkaama välitysten sekä erityisen Race-tilan osalta.

Painon minimoimiseksi Roadster-malleissa käytetään kangaskattoa, joka aukeaa ja sulkeutuu sähköisesti 50 km/h nopeuteen asti. Kolmikerroksisen katon rakenteissa on käytetty magnesiumia, terästä ja alumiinia. Ostaja voi valita katon värin kolmesta eri vaihtoehdosta (musta, punainen, beige). Ulkovärejä on tarjolla 11 ja sisustan värivaihtoehtoja 10.

Lähde: Mercedes-Benz