Moni tietää, että italialainen superautovalmistaja Pagani käytti Zonda-malleissaan voimanlähteinä viritettyjä versioita Mercedeksen M120-koodinimellisestä V12-moottorista. Mercedes-Benz itse hyödynsi neliventtiilitekniikalla varustettua kuusilitraista mahtimoottoriaan 1990- ja 2000-lukujen edustusautoissa, kuten esimerkiksi W140-korimallin S-sarjalaisessa.

Japanilainen Technical Garage Sasaki on varmasti käyttänyt tätä tietoa M120-moottorin potentiaalista insipiraationaan kehitellessään Mercedes Benz W140 S600:n kokonaan uudenlaisen pakoputkiston. Valmistajan Facebook-sivuille ilmestyneillä videoilla esiintyvä S600 on varustettu pakosarjoja myöten kokonaan titaanista valmistetulla ”Brilliant”-putkistolla, ja äänet ovatkin tässä 20-vuotta vanhassa edustus-Mersussa liioittelematta superautoluokkaa.

Valmistajan Facebook-sivuilta löytyy äänekkäitä videoita myös useista muista japanilaispajan putkistoilla varustetuista ajoneuvoista.

Lähde: Facebook/Technical Garage Sasaki