Brittiläinen RML Group on ilmoittanut tarjoavansa Aston Martinin ratakäyttöön tarkoitettuun Vulcan-superautoon mielenkiintoista muutospakettia, jonka avulla auto on mahdollista tyyppihyväksyttää tieliikennekäyttöön. RML rakensi Aston Martinin AMR-1 -kilpa-auton 80-luvun lopulla ja on mukana moottoriurheilussa mm. Touring Car-, GT-, Sports Prototype- ja rallisarjoissa. Yritys oli myös mukana toteuttamassa mm. Saleen S7 -superautoa sekä Nissanin Juke-R-konseptiautoa.

Vulcan on Aston Martinin viime vuoden Geneven autonäyttelyssä esittelemä superauto, joka on suunnattu ainoastaan ratakäyttöön. Vulcanista löytyy seitsemänlitrainen V12-moottori, joka tuottaa 800 hevosvoimaa. Moottorin jatkona on kuusivaihteinen sekventiaalivaihteisto sekä takaveto. Auton alustarakenteet ovat alumiinia ja kori hiilikuitua, jonka ansiosta omapaino on 1350 kg. Vulcan on edelleen tuotannossa, mutta sitä rakennetaan yhteensä vain 24 kappaleen rajattu erä. Hintalapussa seisoo noin 2,3 miljoonaa euroa.

Muunnostyön kerrotaan kestävän noin kolme kuukautta ja siihen kuuluu mm. turvavarusteita, törmäystestisimulaatioita, tieliikenteeseen kelpaavat valot, päästölaitteita, muunnetut välitykset sekä korotettu alusta. Lisäksi ostaja voi tilata autoonsa muita henkilökohtaisia kustomointeja. Muutospaketin tarkkaa hintaa ei ole vielä julkistettu, mutta sen arvellaan liikkuvan kuusinumeroisissa summissa. Muutosta ei saa välttämättä hyväksytettyä tieliikenteeseen kaikilla markkina-alueilla, kuten USA:ssa.

Aston Martinin toimitusjohtaja Andy Palmer odottaa 4-5 Vulcan-omistajan teetättävän autolleen RML Groupin konversion.

Lähde: AutoCar