Superautot ovat yleensä matalia ja epäkäytännöllisiä kaksiovisia sukkuloita, kun taasen nelioviset sedanit useimmiten jokapäiväisiä peruskulkineita. Markkinoilta on silti jo vuosikymmenten ajan löytynyt jenkkimuskelien ja saksalaisten tehosedanien kaltaisia malleja, jotka yhdistävän porrasperäisen korin käytännöllisyyden ja urheiluauton tehot. Voiko tehoa kuitenkin olla sedanissa liikaa?

Yhdysvaltalaisen virityspaja- ja autovalmistaja Hennesseyn mukaan ei, sillä yritys on julkaissut juuri uuden entistä ruudikkaamman virityspaketin Dodgle Charger Hellcatille. Jenkkisedanin julmasta Hellcat-versiosta löytyy jo valmiiksi 707 hevosvoiman remmiahdettu 6,4-litrainen V8, mutta Hennesseyn uusin HPE1000 Twin Turbo -virityspaketti kutittelee siitä vielä runsaat 300 heppaa lisää.

HPE1000 Twin Turbo -virityspaketti perustuu kahteen turboahtimeen, jotka yhdessä koneen alkuperäisen remmiahtimen kanssa tuottavat runsaan baarin ahtopaineen. Pakettiin sisältyy lisäksi nestejäähdytteinen välijäähdytin, teräksiset pakosarjat ja downpipet, kaksi hukkaporttia, turbojen imuputkisto, vapaammin virtaava ilmansuodatin, uudet polttoainesuuttimet ja -pumppu sekä moottorinohjauksen uusi ohjelma.

Näillä eväin teholukemaksi kirjataan hurjat 1032 hevosvoimaa 6500 RPM kierrosnopeudella ja väännöksi 1338 newtonmetriä 4200 RPM kierrosnopeudella. Niillä eväin Charger Hellcat hyökkää paikaltaan 60 mailin vauhtiin 2,7 sekunnissa ja pysäyttää kellot neljännesmaililla 9,9 sekunnin lukemaan 228,5 km/h loppunopeudella.

Virityspaketin ostaja saa autolleen yhden vuoden tai 12 000 mailin takuun sekä elinikäisen jäsenyyden Hennessey Vehicle Registry -tietokantaan. Paketin hinnoittelusta saa lisätietoa ottamalla yhteyttä Hennesseyhin.

Lähde: Hennessey