Australialainen Motoring-sivusto on jututtanut BMW:n M-osaston tuotepäällikkö Carsten Priesiä, jonka mukaan ainakin toistaiseksi M-mallien kehityksessä fokus on tiukasti 6-sylinterisissä moottoreissa ja takavetoisissa malleissa.

Kysyttäessä, että onko suunnitelmissa 4-sylinterisiä moottoreita M-malleihin, Pries vastaa, että ”toivottavasti ei, kutoskone on DNA:ssamme. Ei vain tehojen suhteen, vaan myös äänimaailman takia”. Tulevaisuuden suunnitelmista Pries paljastaa, että luvassa on sekoitus täysverisiä M-malleja sekä hieman kevyemmin muokattuja M Performace -malleja.

Viimeisin julkaistu M-malli on M2, jossa moottorina on turbotettu suora kutonen, josta irtoaa 365 hevosvoimaa. Seiskasarjaan lanseerattu M760Li edustaa puolestaan M Performance -mallistoa.

Lähde: Motoring

This site uses XenWord.